MVC

Första MVC besöket avklarat :) Både jag och Andreas tyckte väldigt bra om barnmorskan vilket förstås känns väldigt tryggt. Vi fick massa information men det mesta hade jag redan läst mig till via Internet men det är skönt att få det dubbelt samt bekräftat. Internet är ju trots allt Internet....
En röd mapp har vi med oss hem med saker att läsa så det är bara att börja plugga in hur jag borde må varje vecka och hur förlosningen går till.

 

Mina värden och blodtryck var bra, hon var bara lite bekymrad över mitt socker....men den gåtan löstes när jag fick erkänna min 33cl 7up till lunchen. Jag brukar inte dricka läsk på vardagar och 7up är inte ens gott...men jag visste att det skulle bli tight med tiden mellan jobbet och mvc så jag hade gjort i ordning en baguett till lunch att äta på tåget för det var billigast och snabbast...och så var det då den där läsken till :D
Blodproven från labbet tar lite tid att få svar på men hör jag inget var även dem värdena bra. Jag är inte specielt orolig.

 

Nästa gång vi träffar vår bm är först i slutet av mars faktiskt men vi hade bara att ringa eller komma ned om vi kände oro. Bebisen växer och det är inte så mycket man kan göra under tiden, så länge allt känns normalt. Till nästa gång kommer man med säkerhet att kunna lyssna på hjärtljud o.dyl.
Innan dess kommer vi även att åka till KS för en grundlig koll på bebisens organ osv men det är rätt långt dit med, någon gång mellan v.16-20. Vi går in i v7 imorgon så det känns som en evighet dit :(
Man får även boka in tid med läkare när som helst under graviditen. Hon frågade om jag ville göra det nu men jag såg ingen anledning. Det är väl först om det blir problem som det känns aktuellt. Så tänker jag nu iaf.


Beräknad födsel baserad på min senaste mens är 4 augusti men det kan förstås ändras. Även det datumet hade jag tagit reda på via Internet :) Det finns så mycket fiffiga uträkningar och sidor man kan använda sig av... :P Vi hoppas att bebisen kommer före eller efter 7 augusti iaf för då ska den blivande pappan på Sonisphere. Han vill väldigt gärna få fullfölja hela festivaldagen utan att en hysteriskt blivande mamma ringer och säger att vattnet har gått ;)
Ska kanske tillägga att det var jag som insisterade att han skulle köpa biljett även fast det är riskabelt. Sannolikheten att bebisen kommer då är minimal och händer det så händer det! Jag behöver ju inte sitta ensam om jag är höggravid och Andreas skulle komma lika snabbt till sjukhuset  om han är i stan. Så ingen behöver sparka bak ut eller skrika oansvarig!


Vi har varit på middag och jag är ganska så säker på att de vet att vi ska ha barn, eller att det är på gång. Många blir ju nykterister redan när det börjar försöka bli gravida har jag förstått nu i efterhand. Vad dålig jag känner mig :P men jag hade ju tänkt efter nyår....till och med barnmorskan var imponerad över att det ju så fort för oss.
Iaf, jag fick en blick när jag tackade nej till vin. Andreas var korkad nog och säga "jag kör" innan jag hann säga det =P Vilket fall var det vänliga nog att vara diskreta och låtsas som ingenting, men jag såg blicken ;)


Kommentarer
Postat av: A

Vadå. är jag inte känd för att vara diskret? fnissar

2010-01-15 @ 14:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0