Tresamhet.

Jag packade ned en förpackning med två test. Det är inte så länge sen vi bestämde oss för att sluta med piller. Inte alls. Dessutom så enligt min lilla kalkylator, som jag iof bara hade kollat över lite snabbt, så skulle det inte ens vara teoretiskt möjligt. Andreas har ju jobbat på annan ort en del samt långa dagar och sena kvällar. Vissa dagar har vi knappt setts.


All inclusive väntade på underbara Dreams Resport and spa. Vår smekmånad. På dörren hängde en hooneymoon banderoll när vi kom. Det väntades lyx och service och helt fantastiska människor. Jag ville dricka romdrinkar och vin men jag vill inte riskera en bebis. Tog ett test när jag kom ned. Fel. Jag tog ett test när våra väskor kom ned, de kom nämligen efter oss ;) Vilket fall var testet negativt.


Det gick en vecka. Ingen mens. Tankarna började snurra. Jag såg på Andreas att hans tankar också snurrade. Ändå vill man inte låta dem snurra ett varv för långt. Man vill inte bli besviken. Kunde det få vara så bra att vår dröm redan nu gått i uppfyllelse? Jag svalde tanken. Vågade inte. Ett par dagar innan hemresa var vi båda alltför nyfikna så jag gjorde ett test.
Det kom ett streck och det kom två streck.

Jag kände rädsla. Jag blev faktiskt fullkompligt skräckslagen för en sekund. Ska Jag? Kan Jag? Borde Jag? Vill Jag? Klart jag ska, kan, borde och vill! Det blev bara väldigt mycket känslor på en gång och vi har helt seriöst suttit ned och pratat om att inte skaffa barn. Att det inte var vår lott i livet. Sen pratade vi lite till och ändrade oss. Alla tankarna for i virvarr i huvudet när jag stod med testet i handen med de två strecken på. Sen såg jag upp på Andreas ansikte. Hans grönbruna ögon strålande och leendet lyste ännu mer än det brukar i kontrasten till den solbrända huden. Sen kramdes vi. Länge och hårt och all min rädsla och allt mitt tvivel var som bortblåst.


Jag ville ta ett test till. Bara för att. Så vi gick till den lilla shoppen på Resorten som även var ett apotek. Där uppstod en lite småpinsam incident. Egentligen inte för oss utan för tjejen i kassan som inte riktigt hade koll på sin engelska. Andreas fick upprepa sig ett par gånger och hon upprepade ordet några gånger....sen trilla polletten ned. ”preg....Ahhhhhhh, ohh...hihiiii”. Stackarn blev alldeles röd i ansiktet :)
Detta test var lite annorlunda och allt stod på spanska i beskrivningen men vi klurade ut det och efter en liten stund uppenbarade sig två steck även på detta test. Ännu tydligare denna gång.


Nu när  jag kollat på flertalet sidor när ägglossning sker osv så ser jag att min lilla uträkning inte riktigt stämde. Vilken tur :)  Har inte berättat för någon i Sverige än. Det är så tidigt. Däremot skvallrade vi lite där nere och det blev många kramar och gratulationer.
Ingen av oss har riktigt förstått vad den här nya resan innebär för oss.
Vi tittar på varandra och vi ler. Ord är överflödiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0