Unik.

Direkt när jag fått beskedet, fast efter den där plötsliga skräcken som kom lika fort som den försvann, så kände jag mig mer unik och speciell än jag någonsin gjort tidigare. Jag växte några centimeter, fick lite rakare rygg och upplevde själv att jag hade en stolthet i blicken. Jag var speciell! Jag var gravid!


Ändå kan man väl inte vara mindre unik än när man blir gravid och ska föda barn. Om det är något som mängder med miljoner människor gjort och kommer fortsätta göra, så är det att sätta barn till världen. Det har nog funnits tillfällen då jag var betydligt mer unik :)


På samma sätt som jag kände mig unik när jag fick veta att jag var gravid så blir beskedet om ett väntande barn något som sprider glädje till ens omgivning. Ett planerat barn visar på tro om framtiden och ett oplanerat barn som behålls visar på precis samma tro om framtiden.

Det är helt enkelt så att ett väntande barn ger framtidshopp och glädje.
Det är kärlek och värme i luften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0