Resa & Bebis

Så kom den där gnagande känslan inombord igen. "Men våra resor då...är det slut på dem om jag blir gravid?"
Jag googlade runt mig själv på diverse sidor (för vilken gång i ordningen?) för att ta reda på hur lätt det är att resa med bebisar.
Har en tanke om att innan en liten blir så extremt rörlig så kan det underlätta :P Dessutom är det rent prismässigt passande då de inte själva tar upp en flygstol och inte heller en sängplats. 
Mina tankar möttes av en rad påhopp i forum.
Stackars mammor och pappor som frågade om råd när de gällde resa och bebis och så haglade kritik över dem. Det är tydligen fruktansvärt egoistiskt att resa iväg men små bebisar, "och vad har barnet för glädje av att resa när den bara är ett par månader?!"
För allt annat än barnets behov slutar existera i samma stund som bebis tar sitt första andetag!? Vad trött jag blir. Och rädd. Även om prioriteringarna naturligt nog ändras när man får barn sluta man väl inte själv att ha behov som behöver tillfredställas? Är jag egoistisk som inte vill lägga mitt största intresse på hyllan bara för att jag får barn? Borde jag vänta eller kanske till och med låta bli att skaffa barn därför att jag (vi! som tur är har jag en likasinnad här hemma) har ett intresse som tydligen inte går hand i hand med familjelivet.

Men det finns fler tokar som oss. Sådana som låter livet fortsätta på samma sätt, fast på tre istället för på två. Som stöttar mammor och pappor som gör allt i sin makt för att ge sin bebis ultimata förutsättningar, men samtidigt fortsätter att göra det de tycker om att göra. För det är väl så att bebis är lycklig när föräldrar är lyckliga? :)

Här har vi ett svar från en klok (näää jag är inte partisk i denna åsikt...;) människa:

"Ville bara säga att jag tror det blir kanontrevligt!! Med en så liten funkar det säkert jättebra, de sover ju mest och ligger i vagnen så det är ju ingen risk för solskador. Om ni är hemma i rusket så finns inga garantier heller med tanke på RS-virus och alla andra tänkbara förkylningar.
Man kan ju undra hur alla Thailändska barn överhuvudtaget överlever när man läser alla som inte tycker det är en bra idé.

Ha det underbart !!

Kram från en optimist!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0