v.15

Jag skulle nog kunna ta över Patriks roll som gnällbloggen ;P Känns som jag bara meddelar när jag spyr eller är trött men det är ju lite vad det går ut på nu...om man får säga så. Förändringarnas tid är inte smärtfri även om jag vill poängtera att jag större delen av tiden är väldigt, väldigt glad över det som växer i mig. Detta är det bästa som någonsin hänt. Jag ringer till Andreas och frågar om han är något gladare nu (efter tiidigare komplikationer på jobbet) och han svarar ”ja blev glad när jag tänkte på vår bebis”. Så är det, en värme sprids i kroppen på oss när vi tänker på det lilla livet men det lilla livet gör inte vårt, eller iaf mitt, liv enkelt just nu.


I morse var det skola IGEN. Hysteriskt schema denna kurs. Lägligt? Nej! Så här mycket har inte jag haft på 3,5år. Hela resan dit mådde jag jätteilla och det är så märkligt att jag alltid får tillbaka det där illamåendet när jag berättat för någon att det gått över. Jag har varit fri i ca en vecka och berättade lyckligt, så typiskt att det ska komma tillbaka då. Satte mig ytterst i föreläsningssalen för att kunna rymma utifallattom. Det gick men jag rymde därmeot från eftermiddagen, åkte vid lunch. Så trött, så matt och inte alls pepp på att gå till kåren för att värma maten där en miljon studenter äter olika maträtter vilket betyder en miljon dofter vilket i sin tur betyder en miljon anlednignar att spy för mig. Åkte hem och hämtade min fina hund som nu ligger och snarkar högt jämte mig i soffan.


Gnäll nummer två är svanskota/höftben/ryggslut eller var det nu gör ont. Mest svanskotan tror jag. Ännu än anledning att jag inte gillar heldagar i skolan. Jag får så ont i svanskotan. I slutet hänger jag över bordet så inte svanskotan sitter mot stolen. Ibland när jag går strålar det en smärta genom höftbenet men det är inte så ofta. Förut var det mest på högersida så jag relaterade det till mitt fall från pallen som var förut men det har börjat bli på båda sidor nu. När jag ligger i sängen gör det ont i nedre delen av ryggen/svanskotan och jag vaknar även på natten och känner detta. Vet inte om jag vaknar för att det gör ont eller vaknar ändå. Det är ingen galet brutal smärta men heller inte skönt. Värst är iaf svanskotan när jag suttit för länge. Om ni säger ngt om foglossning håller jag för öronen, bara så ni vet.


Idag går vi in i v.15 och jag tycker att veckorna går fort. Kanske kommer jag inte säga det där borta i juni så passa på och njut av att höra min postiva anda om att det går fort nu :)
Idag känns det som fredag eftersom jag otroligt nog varken har skola eller jobb imorgon. Jag och Scilla ska läsa kommentarer till socialtjänstlagen, det är knappt 300sidor kvar att läsa. Jag har kommit ifatt ganska bra i alla böcker tack vara att jag åkt tåg, mycket bra :)  Boken Nya sociallagarna är dock 700sidor lång och med ganska liten text så jag tycker sådär om att släpa den mellan väsby och etuna...tung är den!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0