Det gjorde ont.

Idag gjorde det så ont att tanken faktiskt slog mig att jag kanske höll på att förlora embryot, ändå var det något inom mig som sa ”nej, andas bara så går det över snart”.
Det gör ju ont ibland när livmoder växer och fostret, tarmar och annat maginnehåll ska sammas om samma utrymme, ett utrymme som dessutom inte blivit större än. Skillnanden dennav gång var att det höll  i sig längre. Jag låstes i det läget jag var i när smärtan kom och höll sedan den positionen i vad som iaf kändes som många minutrar. Jag har aldrig haft en liknande smärta och det strålade mot svanskotan vilket det kan göra när man får ett mf. Kom dock inget blod och har fortfarande inte kommit något blod flera timmar senare.


Jag bad Andreas kolla runt på nätet och min symptom stämde på många som sedan gått igenom sin graviditet utan komplikationer men läser man om mf stämmer även den texten på mig. Det är svårt när man inte har något att jämföra med. Jag tror iaf inte att det är något. Jag har varit förstoppad i några dagar och efter smärtan så kom det som behövde ut, ut. Gissar att det förstärkte det som gjorde ont i magen.


Man ska ringa/åka in om man det känns fel och annorlunda. Allt som händer i min mage är annorlunda :) Största anledningen att åka in är för att lindra oro, man ska inte sitta hemma och vara hysteriskt. Det har jag inte varit, jag somnade på soffan nästan direkt efteråt och sovit i 3-4h med bara korta uppvaknannden. De gör inte mkt om man åker in men om smärtan kommer tillbaka ringer jag och hör med dem imorgon, då är det vardag med.
Pratade med en kollega häromdagen som började blöda så kraftigt att alla trodde det var ett mf, hon var i v9 som jag är nu. När hon åkte in fick hon ligga på en brits och bara vänta länge. Andra akuta fall fick gå före eftersom man ändå inte kan stoppa ett mf om det skulle vara så. Vilket fall gick det mycket bra och hennes bebis föddes i sommras, frisk på alla sätt.

 

Det finns ingen anledning till oro. Det som händer, händer och är det så kan jag inte påverka det. Jag är ledig under veckan och har alla möjligheter att ta det lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0