v.13 imorgon

Dålig uppdatering för att vara mig men så har också skolan sparkat igång igen och det med besked! Hårdare krav på närvaro, seminarium tidigt i kursen och mycket att läsa, tjohooo :) Dessutom jobbade jag heltid förra veckan och har lite för mycket även denna men detta funkar inte ihop med studierna så får blir mindre jobb nu. Skolan är viktigast kombinerat med min hälsa och jag märker att jag verkligen inte orkar hålla samma temo som jag brukar. Kroppen är ju också klok helt klart! Efter 8 dagar utan en ledig dag och vissa dagar som jag varit hemifrån 12-13 timmar (mer?) fick jag en hemsk huvudvärk och förkylning. Låg i sängen och stirra upp i taket och somnade innan åtta i söndags. Det gjorde att jag missade min gudsons 1års dag vilket det verkligen inte var värt!! Tror däremot att Adam brydde sig betydligt mindre än vad jag gjorde, han visste inte ens att han blev äldre så jag kan helt klart kompensera med att busa extra mkt nästa gång vi ses!
Har under veckan lyckas ta mig till Esktilstuna och till jobbet iaf och mår helt ok på dagarna. Det är framförallt på kvällarna som huvudvärken smyger sig på.
På underbara fredag ska jag inte åka någonstans alls. Hämtar vovven imorgon efter skolan och sen ska vi bänka oss i soffan. Hon och jag ska läsa ifatt de ca tvåhundra sidorna jag hamnat back för att jag jobbat för mkt. Det blir latadagar även om det innebär hårdplugg i form av läsning. Juridik minsann.

Magen mår prima. Halsbränna så det räcker och lite till men illamåendet har nästan givit med sig helt. Tack, tack, tack!!! I min seminariegrupp är det en 2veckors med (givetvis är det mamman som är med i gruppen men det fattar ni nog), så otroligt minimini att det är svårt att förstå. Fast Andreas plocka tillbaka mig på jorden när jag kom hem och berättade hur söt och mini bebisen var. "Tror du mamman tänkte att bebisen var liten när hon höll på att föda!?".

Ska snart krypa till sängen bara håret torkat. Inte bra att somna med fuktigt hår, redan provat det en gång denna vecka. Ílla!

 

*Vink vink*


Kommentarer
Postat av: Angelica

Då blir det enligt sägen en bebis med massa hår ler fast jag hade inge halsbränna alls och K hade iaf fullt med hår =P Kul att höra att illamåendet har avtagit =) När tänkte du berätta för "omvärlden"?

2010-01-27 @ 22:15:31
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: C

Halsbränna eller inte, att det blir en bebis med mkt hår är högst sannolikt :D Andreas hade massa mörkt hår på huvudet, så mkt att hans morbror spontana uttryck var "det ser ut som en turk-unge". (Vilket sades med kärlek, hoppas jag;)



Vi berättat för dem vi träffar, det blir ingen speciell ordning nu. Sen är det ett litet socialt experiment...det är kul att se hur fort saker sprids utan att man berättar själv ;) Tänkte lägga ut det i vanliga bloggen nu så får vi se vilken effekt det ger. =)

2010-01-28 @ 07:09:01
Postat av: Angelica

Såg det nu på morgonen =) Tänkte mest på Inger, träffar ju henne varje dag ;) men hon läser ju bloggen så det vet hon snart fniss

2010-01-28 @ 07:50:25
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: C

Jo de lär sprida sig till henne med snart ;P Djungelpatrullen brukar slå på sin trumma förr eller senare så tror det är en tidsfråga innan även facebook-världen fått nys om det med! De allra första vi berättade för bad vi att inte skriva ngt på fb. Det finns ju några som är extra viktiga att vara personliga med, utöver de närmaste vännerna så chefer om inte annat ;) Att säga det personligen med alla går inte, hinner inte träffa alla vi känner...



Morbror skrev jag där uppe. Morfar ska det stå och inget annat. Fingrarna hittade på bus!

2010-01-28 @ 11:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0